آموزش حذف اکانت اینستاگرام

آموزش حذف اکانت اینستاگرام

احتمالا بارها برای شما هم پیش آمده که قصد داشتید تا فقط برای یک لحظه اینستاگرام خود را چک کنید و دوباره سر کاری که مشغولش بودید برگردید اما ساعت‌ها در این شبکه اجتماعی غرق شدید و نتوانستید خودتان را نجات دهید. گاهی هم ممکن است با مشکلاتی مثل هک شدن و عدم توانایی کار با این شبکه مواجه شده باشید و تصمیم به حذف اکانت اینستاگرام خود بگیرید. در این مقاله قصد داریم روش حذف اکانت اینستاگرام را در کنار هم یاد بگیریم.

اینستاگرام امروزه یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار است که افراد در آن می‌توانند به انتشار عکس، فیلم و حتی به صحبت کردن بپردازنند. این شبکه‌ی اجتماعی پرطرفدار امروزه با انبوهی از مخاطبان خود بسیار اعتیادآور است و می‌توان گفت گشت و گذار در آن به یک عادت تبدیل شده است. علی رغم محبوبیت و جذابیت این شبکه ی اجتماعی، گاهی اوقات کاربران به دلایل شخصی و شاید غیرشخصی تصمیم به حذف اکانت اینستاگرام خود می‌گیرند.

در فرایند حذف اکانت اینستاگرام (Delete Instagram Account) شما حساب یا پیجی که در اینستاگرام ایجاد کرده‌اید را به صورت دائمی حذف خواهید کرد. البته توجه داشته باشید که اینستاگرام از ابتدای سال 2021 تلاش کرد امکان بازگردانی پیج‌هایی که کاملاً حذف شده‌اند را فراهم کند و موفق شد تا بتواند این امکان را فراهم کند تا پیج‌های پاک شده را بتوان تا یک ماه بازگرداند.

در این مقاله قصد داریم در کنار هم فرایند حذف اکانت اینستاگرام را به صورت دائم و موقت از طریق گوشی و کامپیوتر یاد بگیریم. 

نکاتی که قبل از حذف اکانت اینستاگرام (دیلیت اکانت اینستاگرام) باید بدانید:

  1. پس از حذف اکانت اینستاگرام تمامی تصاویر، فیلم‌ها، لایک‌ها، کامنت‌ها و پیام‌های دایرکت شما پاک خواهند شد و همچنین فالوورهای شما نیز پاک می‌شوند و قابل بازگردانی نخواهند بود حتی توسط خود اینستاگرام.
  2. پس از حذف اکانت اینستاگرام نام کاربری شما پاک می‌شود و دیگر نمی‌توانید اکانت اینستاگرامی دیگری با همان نام کاربری برای خود بسازید. البته ممکن است این امکان بعدها از توسط اینستاگرام ارائه شود و بتوانید با نام کاربری قبلی خود به اینستاگرام وارد شوید.
  3.  پس از حذف اکانت دیگر نمی‌توانید با ایمیلی که با آن اکانت خود را ساخته بودید، اکانت جدید راه‌اندازی کنید. اگر قصد دارید بعدا دوباره با همان ایمیل یک اکانت بسازید باید قبل از حذف اکانت به بخش Edit Profile رفته و در آن صفحه ایمیل خود را حذف یا تغییر دهید.
  4. توجه داشته باشید که باید به پسورد و نام کاربری اکانت خود دسترسی داشته باشید. اگر رمز عبور یا نام کاربری اکانت خود را فراموش کرده‌اید باید آن را بازیابی کنید. بازیابی رمز عبور از طریق دسترسی به شماره تلفن و ایمیل امکان پذیر است. شما با وارد کردن ایمیل و یا شماره تلفن اکانت خود، کد تایید و یا لینکی را دریافت می‌کنید که با هر کدام از آن ها می‌توانید رمز عبور اکانت خود را بازیابی کنید.

فرایند حذف اکانت اینستاگرام از طریق گوشی هوشمند

اینستاگرام هم برای سیستم عامل اندروید و هم برای سیستم عامل iOS (سیستم عامل گوشی‌های آیفون) به بازار عرضه شده است. این اپلیکیشن در هر دو سیستم عامل عملکرد و ظاهر مشابهی دارد. از این رو کاربران iOS با یادگیری حذف اکانت اینستاگرام روی سیستم عامل اندروید، می‌توانند حساب اینستاگرامی خودشان را حذف کنند. در ادامه این بخش از مقاله، روش دیلیت اکانت اینستاگرام روی گوشی هوشمند را به صورت گام به گام یاد می‌گیریم.

گام اول: برای حذف اکانت اینستاگرام لازم است در ابتدا وارد صفحه instagram شوید. (ما برای آموزش قدم به قدم حذف اکانت یک اکانت جدید با نام hamyar-deleted-account ساخته‌اید). 

ورود اطلاعات برای حذف اکانت اینستاگرام
ورود اطلاعات برای حذف اکانت اینستاگرام

گام دوم: اکنون وارد صفحه مربوط به حذف اکانت اینستاگرام می‌شوید. در این بخش اینستاگرام از شما سوال می‌کنید که چرا قصد حذف اکانت خود را دارید.  روی کشویی که در تصویر مشاهده می‌کنید بزنید تا منوی پاسخ ها برای شما نمایش داده شوند.

سوالات اینستاگرام برای حذف اکانت اینستاگرام
سوالات اینستاگرام برای حذف اکانت اینستاگرام

گام سوم: در کشو با یک سری پاسخ‌ها رو به رو می‌شوید که باید دلیل مربوط به حذف کردن اکانت خود را از بین گزینه‌های موجود به اینستاگرام اعلام کنید. از بین گزینه‌های موجود، دلایل دیگر (Something else) را انتخاب می‌کنید.

انتخاب دلیل حذف اکانت
انتخاب دلیل حذف اکانت

گام سوم: سپس مطابق با تصویر زیر لازم است یک بار دیگر رمز حساب اینستاگرامی خود را وارد کنید و در پایان روی گزینه‌ی حذف اکانت که در تصویر مشخص شده بزنید.

 

ورود پسورد
ورود پسورد و انتخاب گزینه دیلیت اکانت

گام چهارم: فرایند دیلیت اکانت اینستاگرام با موفقیت به پایان رسید. اکنون حساب شما به صورت دائمی حذف شده ولی همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، امکان بازیابی آن تا یک ماه وجود دارد.

اتمام حذف اکانت اینستاگرام
دوره‌های مرتبط
در حال برگزاری
افتتاح حساب در پی پال
هیولای درونت رو بیدار کن

هیولای درونت رو بیدار کن

۱
۰
۲۲,۰۰۰ تومان
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید