بهترین ابزارهای آنالیز اینستاگرام

آنالیز اینستاگرام یکی از مهمترین بخش‌های فعالیت در اینستاگرام به حساب می‌آید که سوشیال مدیا مارکترها و هر فردی که در این حوزه به صورت جدی فعالیت می‌کند باید به آن توجه داشته باشد بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین ابزارهای این حوزه را معرفی کنیم.

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در ایران و جهان است که کاربران بسیار زیادی از آن استفاده می‌کنند بنابراین نیاز به آنالیز اینستاگرام بسیار مورد توجه است. در اینستاگرام عمدتاً سه نوع حساب وجود دارد: حساب شخصی، تجاری یا مخصوص کسب و کار و نوع سوم سازندگان یا Creator. هر نوع از این حساب‌ها برای یک دسته از افراد مناسب است. برای تجزیه و تحلیل و آنالیز هر کدام از این حساب‌ها ابزارهای مختلفی وجود دارد که سوشال مدیا مارکترها از آن استفاده می‌کنند. آنالیز اینستاگرام یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که هر فرد باید برای حساب خود باید انجام دهد تا ببیند آیا فعالیت او در این شبکه اجتماعی اثربخش و مفید بوده است یا خیر؟

با تجزیه و تحلیل اطلاعات خود می‌توانید بفهمید که آیا اقدامات شما می‌تواند اینستاگرام را به یک ماشین پول‌سازی برای شما تبدیل کند یا باید رویه خود را به کلی تغییر دهید؟ در ادامه این مقاله تصمیم داریم روی مبحث آنالیز پروفایل اینستاگرام کار کنیم و بهترین ابزارهای موجود در این زمینه را ارائه دهیم.

چرا آنالیز اینستاگرام مهم است؟

در حال حاضر شبکه اجتماعی اینستاگرام بیش از 1 میلیارد کاربر فعال به صورت ماهیانه دارد و 500 میلیون نفر از بخش استوری‌های اینستاگرام هر روز بازدید می‌کنند. آمارها نشان می‌دهد که 63 درصد از کاربران اینستاگرام حداقل یک بار در شبانه روز وارد این شبکه اجتماعی می‌شود. طبق آخرین بررسی‌ها در سال 2020 کاربران این شبکه اجتماعی به صورت میانگین 28 دقیقه از روز خود را به این پلتفرم اختصاص می‌دهند. آمارها نشان می‌دهد که 200 میلیون کاربر اینستاگرامی در طول روز حداقل یک پروفایل کسب و کار (تجاری) را بررسی می‌کنند. چندی پیش مشخص شد که ریچ (Reach) تبلیغات در اینستاگرام، 849.3 میلیون کاربر دارد که واقعاً چشمگیر و فوق‌العاده است.

یک سوم پربازدیدترین استوری‌ها در این شبکه اجتماعی به حساب‌های کسب و کار تعلق دارد. برندها و کسب و کارها به صورت میانگین 2.5 استوری را در هفته منتشر می‌کنند. حال با توجه به این آمار و ارقام و پرطرفدار بودن این شبکه اجتماعی، لازم است که کسب و کار خود را در این شبکه اجتماعی توسعه دهید ولی پس از توسعه یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام دهید، آنالیز و تجزیه و تحلیل است. آنالیز اینستاگرام به شما این توانایی را می‌دهد که وضعیت حساب خود را بررسی کنید و بفهمید که باید در کدام جهت حرکت کنید تا بازدهی بیشتری داشته باشید. اگر آنالیز اینستاگرام را به درستی انجام دهید، فرصت‌های زیر برای شما فراهم می‌شود و از مزایای زیر بهره‌مند خواهید شد:

  • انتخاب درست مخاطبین هدف
  • انتشار محتوا به میزان مناسب
  • هدایت بازدیدکنندگان درست به سمت پروفایل خودتان
  • انتشار محتوا در ساعات درست و دارای بازدهی بالا
  • افزایش نرخ تعامل با کاربران

حال که با مزایای آنالیز اینستاگرام آشنا شدید و دانستید که این کار چه مزایای زیادی می‌تواند داشته باشد، قصد داریم که ابزارهای موجود برای این کار را هم با هم بررسی کنیم و ببینیم که حساب خود را با چه ابزارهایی آنالیز، تجزیه و تحلیل کنیم که بتوانیم بهترین بازدهی را داشته باشیم.

بهترین ابزارهای آنالیز اینستاگرام

در حال حاضر ابزارهای مختلفی برای آنالیز، تجزیه و تحلیل اینستاگرام وجود دارد که در ادامه چند مورد از بهترین ابزارها را معرفی خواهیم کرد. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که ما اصلاً اصرار نداریم که تنها از یک ابزار استفاده کنید بلکه می‌توانید از هر تعداد به دلخواه خود استفاده نمایید. ممکن است یکی از ابزارها در یک بعد خاص از آنالیز به شما کمک کند و ابزار دیگر در یک حوزه دیگر برای شما مفید و کارساز باشد. مهم این است که بتوانید به کمک این ابزارها حساب اینستاگرام خود را به یک حساب پربازدید و بی‌نظیر تبدیل کنید. در ادامه به چند مورد از بهترین ابزارهای آنالیز اینستاگرام اشاره شده است:

ابزار اول: Instagram Insights

اولین ابزاری که می‌توان برای آنالیز اینستاگرام معرفی کرد، ابزاری است که خود اینستاگرام در اختیار کاربران خودش قرار می‌دهد. توجه داشته باشید که برای استفاده از این ابزار لازم است که یک حساب تجاری یا کسب و کار داشته باشید. به این خاطر که این ابزار فقط روی چنین حساب‌هایی جواب می‌دهد.

ابزار آنالیز اینستاگرام
ابزار آنالیز اینستاگرام

این ابزار اطلاعات خوبی در زمینه‌های زیر ارائه می‌دهد:

  • اطلاعات مربوط به جمعیت مخاطبان
  • زمان آنلاین بودن مخاطبان
  • مخاطبان کدام محتوا و پست‌ها را می‌پسندند
  • برای کدام پست‌ها نظر می‌گذارند

وقتی شما یک حساب عادی را به یک کسب و کار تبدیل کنید، اینستاگرام تنها اطلاعاتی در مورد پست‌ها و استوری‌ها با شما به اشتراک می‌گذارد. توجه داشته باشید که این ابزار تنها از طریق گوشی هوشمند در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و هنوز نسخه دسکتاپ آن عرضه نشده است. در صورتی که تمایل دارید اطلاعات جزئی‌تر و دقیق‌تری در مورد حساب اینستاگرام در اختیار شما قرار گیرد، لازم است از ابزارهای تخصصی‌تر و بهتری که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود، استفاده کنید.

ابزار دوم: Hootsuite Analytics

یکی از ابزارهای عالی در زمینه آنالیز اینستاگرام ابزاری است که وب‌سایت Hootsuite به کاربران خودش ارائه می‌دهد. توجه داشته باشید که استفاده از این ابزار تنها به مدت 30 روز رایگان است و پس از آن موظف به پرداخت هزینه خواهید بود.

آنالیز اینستاگرام با hootsuite
آنالیز اینستاگرام با hootsuite

داشبورد ابزار Hootsuite Analytics مزایای زیر را دارد و امکانات زیر را در اختیار کاربران خودش قرار می‌دهد:

  • تمامی اطلاعات لازم در مورد فعالیت شما در گذشته را نمایش می‌دهد.
  • معیارهای مختلف را در بازه‌های زمانی گوناگون برای شما مقایسه می‌کند تا ببینید که حساب شما در یک زمینه خاص در زمان‌های متفاوت چه عملکردی داشته است.
  • هر گاه که کاربر بخواهد گزارش‌های سفارشی و مشخص در اختیار او قرار می‌دهد.
  • کاربر می‌تواند عملکرد و کارایی پست‌های متفاوت را بر اساس معیارهای متفاوت و دلخواه خود بررسی کند.
  • کاربر می‌تواند زمان پاسخ‌دهی حساب خود را در مکالمات مربوط به خدمات مشتریان ارزیابی کند.
  • این ابزار نظرات و کامنت‌ها را بر مبنای احساسات (مثبت یا منفی) رتبه‌بندی می‌کند.

توجه داشته باشید که در صورت استفاده از این ابزار می‌توانید سایت حساب‌های خود در شبکه‌های اجتماعی گوناگون را ارزیابی کنید.

ابزار سوم: Iconosquare

این ابزار رایگان و مخصوص حساب‌‎های تجاری یا کسب و کار است و به شما این امکان را می‌دهد که بفهمید حساب اینستاگرامی که در اختیار دارید در چه زمینه‌هایی برتری دارد و در چه حوزه‌هایی می‌تواند پیشرفت کند.

ابزار Iconosquare | ابزار آنالیز اینستاگرام

آیکونوسکوئر یا «Iconosquare» یکی از بهترین ابزارهای آنالیز اینستاگرام است و پست‌هایی که در 30 روز اخیر در این رسانه اجتماعی منتشر کرده‌اید را برای شما ارزیابی می‌کند. در این نسخه امکان بررسی نرخ تعامل، آمار دنبال‌کننده یا فالوور، اطلاعات مربوط به استوری و غیره وجود دارد. ابزار آیکونوسکوئر مانند Hootsuite به جز تجزیه و تحلیل و آنالیز اینستاگرام کارهای دیگری هم انجام می‌دهد. با این ابزار می‌توانید پست‌های خودتان را زمان‌بندی کنید و مدیریت رسانه‌های اجتماعی خودتان (فقط اینستاگرام و فیس‌بوک) را انجام دهید.

ابزار چهارم: Union Metrics

Union Metrics هم یکی از ابزارهای خوبی است که برای آنالیز اینستاگرام به بازار عرضه شده است و حساب اینستاگرام شما را به صورت نموداری آنالیز و تجزیه و تحلیل می‌کند. اطلاعات این ابزار قابل اطمینان و عالی هستند. این وب‌سایت تنها یک ابزار برای آنالیز و تجزیه و تحلیل است و امکان مدیریت حساب شبکه‌های اجتماعی و زمان‌بندی پست‌ها را ندارد. این ابزار نسخه پولی هم دارد که با خرید آن گزارش کاملی از آنالیز حساب کاربری خود دریافت خواهید کرد.

آنالیز اینستاگرام با Union Metrics
آنالیز اینستاگرام با Union Metrics

ابزار پنجم: Keyhole

Keyhole یکی ابزارهای رقابتی و ویژه برای تجزیه و تحلیل و آنالیز اینستاگرام است. مزیت این ابزار آن است که می‌توانید به کمک آن خودتان را با رقبایی که دارید مقایسه کنید. این ابزار امکان استفاده رایگان را برای کاربران خودش فراهم کرده است. این ابزار در سال 2018 در معرض یک سری به‌روزرسانی قرار گرفت ولی این به‌روزرسانی‌ها باعث شد که توانایی کاربران در تجزیه و تحلیل فعالیت خودشان در فضای اینستاگرام کمتر شود. مزیت دیگر این ابزار آنالیز اینستاگرام این است که امکان رهگیری هشتگ‌ها و کمپین‌ها را برای کاربران فراهم می‌کند. این ابزار برای کسانی که به صورت مرتب رقابت‌ها و مسابقات اینستاگرامی برگزار می‌کنند، عالی است. همچنین کسانی که یک هشتگ خاص را دنبال می‌کنند بهتر است از Keyhole استفاده کنند.

Keyhole | ابزار آنالیز اینستاگرام

ابزار ششم: HypeAuditor

این ابزار یکی از بهترین ابزارهایی است که برای آنالیز اینستاگرام به بازار عرضه شده است. HypeAuditor یکی از ابزارهای خوبی است که کاربران علاقمند می‌توانند از آن نهایت استفاده را ببرند. مزیت این ابزار آن است که امکان استفاده رایگان از آن وجود دارد. در صورتی که بخواهید رقبای خودتان را ارزیابی کنید، HypeAuditor واقعاً عالی و کارآمد است. همچنین در صورتی که در جستجوی افراد تأثیرگذار (اینفلوئنسر) هستید، HypeAuditor می‌تواند به شما کمک کند.

ابزار آنالیز اینستاگرام HypeAuditor
ابزار آنالیز اینستاگرام HypeAuditor

ابزار هفتم: Hashtagify

اگر از شبکه‌های اجتماعی برای رشد برند خود استفاده می‌کنید، حتماً با اهمیت هشتگ آشنا هستید. هشتگ ابزاری است که با استفاده از آن می‌توانید بازدید و تعامل پست‌های خود را افزایش دهید. حال اگر بخواهید از هشتگ‌ها استفاده کنید، چطور باید آن را آنالیز کنید؟ یکی از ابزارهای آنالیز اینستاگرام که در زمینه آنالیز هشتگ به شما کمک می‌کند، ابزار Hashtagify است. مهم‌ترین مزیت این ابزار این است که گزارش آنالیز کاملاً دقیق و حرفه‌ای است و به صورت رایگان هم در اختیار شما قرار می‌گیرد. ابزارهای زیادی در این زمینه وجود دارند اما رایگان نیستند و بابت استفاده از آن‌ها باید هزینه پرداخت کنید.

از دیگر قابلیت‌های این ابزار می‌توان به این موضوع اشاره کرد که به شما هشتگ‌های مورد استفاده اینفلوئنسرهای مختلف را می‌دهد. همچنین نحوه استفاده از هشتگ‌ها در طول زمان را می‌گوید و به شما ایده‌های بسیار خوبی در مورد استفاده از هشتگ ارائه می‌کند. پس اگر به دنبال بهترین ابزارهای آنالیز اینستاگرام در زمینه هشتگ هستید، پیشنهاد ما استفاده از ابزار Hashtagify است.

دوره‌های مرتبط
در حال برگزاری
افتتاح حساب در پی پال
هیولای درونت رو بیدار کن

هیولای درونت رو بیدار کن

۱
۰
۲۲,۰۰۰ تومان
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید