معرفی روش های بازیابی رمز عبور اینستاگرام

معرفی روش های بازیابی رمز عبور اینستاگرام

اگر رمز عبور اکانت اینستاگرام خود را فراموش کنید، نمی‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. در این صورت باید رمز عبور خود را تغییر دهید تا بتوانید وارد حساب کاربری خود شوید. در این مقاله به بررسی تمام راه های ممکن برای بازیابی رمز عبور اینستاگرام پرداختیم تا به سادگی بتوانید رمز خود را تغییر دهید و وارد اکانت اینستاگرام خود شوید.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که قصد استفاده از اینستاگرام را داشته باشید اما متوجه شوید که اینستاگرام شما را از حساب‌تان بیرون انداخته است! یا حتی ممکن است بخواهید حساب اینستاگرام خود را بر روی یک موبایل دیگر بالا بیاورید و رمز عبور یادتان رفته باشد. در حالی که بدون رمز عبور نمی‌توانید وارد حساب خود شوید! در چنین شرایطی باید چکار کنید؟ یکی از قابلیت‌هایی که اینستاگرام برای کاربرانش در نظر گرفته است، بازیابی رمز اینستاگرام است! در واقع اگر رمزتان یادتان رفته باشد، می‌توانید اقدام به تغییر رمز اینستاگرام کنید. برای این کار، باید چه کار کنیم؟ در این مقاله همراه ما باشید تا تمام روش‌های مختلف بازیابی رمز اینستاگرام را با هم بررسی کنیم.

بازیابی رمز اینستاگرام چیست؟

یکی از مشکلاتی که کاربران اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگری با آن روبرو هستند، فراموش کردن رمز اینستاگرام است. ممکن است به هر دلیل رمزتان را فراموش کنید که در این صورت تنها راه برای بازنشانی رمز اینستا این است که آن را تغییر دهید. مثلاً ممکن است یک رمز عبور سخت انتخاب کرده باشید یا هنگام وارد کردن حروف رمز عبور، حواستان به کوچک و بزرگ آن نبوده باشد. در چنین شرایطی با کمی وقت گذاشتن به راحتی می‌توانید به بازگردانی رمز اینستاگرام بپردازید.

در واقع، از قابلیت‌های بسیار کاربردی که اینستاگرام برای کاربران خود در نظر گرفته است، بازیابی رمز اینستاگرام است. در واقع بازیابی رمز اینستاگرام به معنای تغییر رمز اینستاگرام است تا بتوانید مجدداً به حساب کاربری خود دسترسی داشته باشید. تقریباً برای همه ما حداقل یک بار پیش آمده است که رمز خود را فراموش کنیم. پس یاد گرفتن روش‌های بازیابی رمز عبور اینستاگرام یک مسئله بسیار ضروری است و حتی اگر رمزتان را فراموش نکرده‌اید، بهتر است برای بعداً روش‌های مختلف آن را یاد بگیرید چرا که ممکن است در آینده به آن نیاز داشته باشید. در ادامه مقاله بازیابی رمز اینستاگرام قصد داریم به بررسی تمام روش‌های ممکن برای تغییر رمز اینستاگرام بپردازیم.

انواع روش های بازیابی رمز عبور اینستاگرام

با مفهوم بازیابی رمز اینستاگرام آشنا شدید؟ اکنون زمان آن رسیده تا با روش‌های مختلف بازگردانی رمز اینستا آشنا شوید تا به راحتی بتوانید مشکل پیش آمده که همان فراموشی رمز عبور است را رفع کنید. در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی تمام روش‌های بازیابی گذرواژه اینستاگرام که شامل 5 روش است، بپردازیم:

بازیابی از طریق اپلیکیشن اینستاگرام

مرحله اول: اولین و ساده‌ترین روش برای بازیابی رمز اینستاگرام استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام است. برای این کار کافی است اپلیکیشن اینستاگرام خود را باز کنید. در این قسمت گزینه Forgot password کلیک کنید تا وارد صفحه بعد شوید. در این قسمت دو گزینه پیش روی شما خواهد بود:

بازیابی رمز اینستاگرام
گزینه Forgot password را بزنید

مرحله دوم: در این قسمت می‌توانید نام کاربری یا ایمیل حساب کاربری خود در اینستاگرام را وارد کنید. در این روش، پس از وارد کردن نام کاربری دو گزینه به شما پیشنهاد می‌شود:

بازیابی رمز عبور اینستاگرام
ورود رمز عبور، ایمیل یا شماره موبایل

مرحله سوم: در این قسمت به شما دو گزینه پیشنهاد می‌شود و شما می‌توانید انتخاب کنید که برایتان ایمیل تغییر رمز اینستاگرام ارسال شود یا پیامک. در ادامه مراحل هر دو مورد را به شما توضیح خواهیم داد:

بازیابی رمز فراموش شده اینستاگرام
انتخاب ارسال ایمیل یا پیامک

ارسال ایمیل (Send an Email):

  • Log in as: با کلیک بر روی این گزینه مستقیم وارد حساب کاربری اینستاگرام خود خواهید شد.
  • Reset your password: با کلیک بر روی این گزینه می‌توانید اقدام به بازگردانی رمز اینستاگرام خود کنید.

ارسال پیامک (Send an SMS): 

  • تب Phone: در این قسمت می‌توانید شماره موبایلی که برای اکانت خود وارد و تایید کرده‌اید، وارد کنید. با انتخاب این گزینه که بخشی از شماره شما هم نمایش داده شده است، یک کد برای شما ارسال می‌شود که با وارد کردن آن، می‌توانید به بازگردانی رمز اینستا بپردازید.

بازیابی از طریق سایت اینستاگرام

مرحله اول: یکی دیگر از راه‌های بازگردانی رمز اینستاگرام استفاده از سایت آن است. برای این کار کافی است وارد سایت Instagram.com شوید. در سایت اینستاگرام بر روی Forgot password کلیک کنید تا وارد صفحه مربوط به آن شوید:

روی Forgot password کلیک کنید
روی Forgot password کلیک کنید

مرحله دوم: در این صفحه باید نام کاربری، ایمیل یا شماره موبایل خود را وارد کنید و سپس بر روی Send login Link کلیک کنید:

بازیابی رمز عبور
اطلاعات کاربری را وارد و روی Send login Link کلیک کنید

مرحله سوم: در مرحله بعد باید احراز هویت مربوط به ربات نبودن را وارد کنید و سپس بر روی Next کلیک کنید. 

بازیابی رمز عبور اینستاگرام
روی Next کلیک کنید

مرحله چهارم: پس از آن یک لینک برای ایمیل شما ارسال می‌شود که با کلیک بر روی آن، می‌توانید اقدام به بازنشانی رمز اینستا کنید. با دو گزینه مانند مرحله قبل روبرو خواهید شد:

  • Log in as: با کلیک بر روی این گزینه مستقیم وارد حساب کاربری اینستاگرام خود خواهید شد.
  • Reset your password: با کلیک بر روی این گزینه می‌توانید اقدام به بازگردانی رمز اینستاگرام خود کنید.

با انتخاب گزینه دوم می‌توانید به بازیابی رمز عبور اینستاگرام بپردازید و رمز جدیدی برای اکانت اینستاگرام خود انتخاب کنید.

بازیابی رمز عبور
یکی از گزینه ها را انتخاب کنید

چند سوال مهم در مورد بازیابی رمز اینستاگرام

گاهی اوقات کاربران به دلایل مختلف از روش‌های بالا نمی‌توانند اقدام به بازیابی گذرواژه اینستاگرام کنند. مثلاً ممکن است ایمیل یا شماره تماس خود را تایید نکرده باشند که در این صورت اینستاگرام ممکن است برای آن‌ها لینک ریست پسورد اینستاگرام را ارسال نکند. در سایت اینستاگرام به چند مورد از سوالات رایج کاربران در مورد بازیابی رمز اینستاگرام پرداخته شده است که باهم چند مورد از آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

سوال 1) چرا اینستاگرام اکانت من را به عنوان یک حساب اشتباه تشخیص می دهد؟

گاهی اوقات کاربران نام کاربری خود را وارد می‌کنند اما اینستاگرام می‌گوید که این اکانت روی اینستاگرام وجود ندارد. در این صورت ابتدا اطمینان حاصل کنید که اکانت خود را درست و بدون کاراکتر @ وارد کرده‌اید. اگر باز هم جواب نگرفتید، ایمیلی که برای اکانت خود وارد کرده‌اید را چک کنید. در ایمیل‌های اینستاگرام نام کاربری شما مشخص است و می‌توانید از آن استفاده کنید.

سوال 2) چرا با کمک لینک ریست پسورد اینستاگرام نمی توانم رمز خود را تغییر دهم؟

هنگامی که درخواست بازیابی رمز اینستاگرام می‌کنید، یک ایمیل برای تغییر آن در اختیار شما قرار می‌گیرد. با کلیک بر روی آن لینک، صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود که با وارد کردن پسورد جدید می‌توانید آن را تغییر دهید. اگر لینک موردنظر برای شما کار نکرد یا پس از تغییر رمز عبور باز هم نتوانستید وارد اکانت خود شوید، دوباره درخواست ارسال لینک کنید. توجه داشته باشید که در ایمیل بر روی Login as کلیک نکنید و گزینه Reset your password را انتخاب کنید تا بتوانید به بازیابی رمز اینستاگرام بپردازید.

سوال 3) اگر اکانت من هک شده باشد چطور می توانم آن را بازگردانی کنم؟

گاهی اوقات کاربران با مشکلی روبرو می‌شوند که نمی‌توانند اقدام به بازیابی رمز اینستاگرام کنند. در واقع در چنین شرایطی کاربران هک شده‌اند و ممکن است هکر ایمیل و شماره تماس را از روی اکانت برداشته باشد. در این صورت شما نمی‌توانید با کمک ریست پسورد اینستاگرام حساب خود را بازگردانی کنید و باید راه‌های دیگری را انتخاب کنید. در مقاله بازگردانی پیج هک شده اینستاگرام به بررسی کامل این موضوع پرداخته‌ایم که می‌توانید حساب خود را بازگردانی کنید.

سوال 4) چرا برای ایمیل من لینک بازیابی رمز اینستاگرام ارسال نمی شود؟

این مشکل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد اما مهم‌ترین دلیل آن، این است که ایمیل شما عوض شده یا به اشتباه آن را وارد می‌کنید. در واقع اگر ایمیل خود را به درستی وارد کرده باشید، اینستاگرام برای شما لینک بازیابی رمز را ارسال می‌کند. هنگامی که درخواست ریست پسورد اینستاگرام می‌دهید، بخشی از ایمیل شما قابل مشاهده است که می‌توانید ببینید از کدام ایمیل خود استفاده کرده‌اید. اگر ایمیل شما مربوط به خودتان نیست، احتمال هک اکانت اینستاگرام شما وجود دارد که باید از راه دیگری اقدام کنید.

سوال 5) اینستاگرام از من درخواست آپلود ویدئوی سلفی کرده است، دلیل آن چیست؟

گاهی اوقات اینستاگرام برای آن که مطمئن شود اکانت مربوط به خودتان است، از شما می‌خواهد که یک ویدئوی سلفی ارسال کنید. ویدئوی ارسالی شما با تصاویر شما که در صفحه وجود دارد، تطبیق داده می‌شود و اگر اکانت شما باشد، لینک مربوط به بازیابی رمز اینستاگرام برایتان ارسال می‌شود. حتی ممکن است شما درخواست حذف اکانت اینستاگرام داده باشید که در این صورت هم ممکن است اینستاگرام برای بازیابی رمز اینستاگرام از شما چنین درخواستی کرده باشد.

بنابراین دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد. با ارسال یک ویدئوی سلفی می‌توانید حساب خود را بازگردانی کنید. هنگام گرفتن ویدئوی سلفی شرایط عمومی خود را رعایت کنید! مثلاً اگر عینکی هستید و پست‌های شما با عینک است، با همان عینک ویدئو تهیه کنید تا روند انجام کار سریع‌تر شود.

رمز عبور اینستاگرام خود را فراموش کرده اید؟

گاهی اوقات کاربران رمز عبور اینستاگرام خود را فراموش می‌کنند و ممکن است دلیلی آن را ندانند. مثلاً ممکن است رمز عبور آن‌ها پیچیده باشد که در این صورت ممکن است فراموش کنند. یا حتی ممکن است رمز عبور انتخابی آن‌ها مشابه یک رمز دیگر باشد که باز هم کاربران را سردرگم می‌کنند. در چنین شرایطی بازیابی رمز عبور اینستاگرام کمک زیادی به شما می‌کند و می‌توانید مجدداً به حساب خود دسترسی داشته باشید. در این مقاله به بررسی تمام روش‌های بازیابی رمز عبور اینستاگرام و سوالات متداول در این زمینه پرداختیم. اگر سوالی در مورد ریست رمز اینستاگرام دارید، از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنیم.

دوره‌های مرتبط
در حال برگزاری
افتتاح حساب در پی پال
هیولای درونت رو بیدار کن

هیولای درونت رو بیدار کن

۱
۰
۲۲,۰۰۰ تومان
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید