هفت کار بیهوده ای که نباید آنها را انجام دهید

هفت کار بیهوده ای که نباید آنها را انجام دهید

برای اینکه بتونین زندگی بهتری داشته باشین بد نیست که برخی از سرگرمی‌های بیهوده‌ی خودتون رو ترک کنید و دیگه اونها رو انجام ندین.
حتما شنیدین که بیست درصد از فعالیت‌های روزانه‌ی ما هشتاد درصد از موفقیت‌هایی که به دست میاریم رو شامل میشن در واقع هشتاد درصد از کارهایی که در طول روز انجام می‌دیم بیهوده‌ان ، اگه می‌خواین زندگی موفقی داشته باشین باید سعی کنین کارهای بهتری رو در طول روز انجام بدین.

هفت کار مختلف و بیهوده‌

مشکل اینجاست که بیشتر فعالیت‌های نامناسبی که انجام می‌دیم سرگرمی‌های مختلف ما هستن ، سرگرمی‌هایی که به اون‌ها عادت کردیم و خواسته یا ناخواسته اون‌ها رو انجام میدیم.

در ادامه هفت کار مختلف و بیهوده‌ای رو معرفی می‌کنیم که انجام ندادن اون‌ها در طول روز باعث میشه که زندگی بهتری داشته باشیم و از زمان خودمون بهتر استفاده کنیم.

مورد اول: چک کردن بدون وقفه‌ی پیام‌ها

در سال ۲۰۱۸ اعلام شد که ۳۲ درصد از کارمندان کشور آمریکا در کمتر از ۱۵ دقیقه به پیام‌هایی که دریافت می‌کنن پاسخ میدن ، ۲۳ درصد هم در کمتر از ۳۰ دقیقه پاسخ پیام‌های خودشون رو میدن .

چک کردن بدون وقفه‌ی پیام‌ها زمان بسیار زیادی رو به خودش اختصاص میده .بهتره موبایل خودتون رو از دسترس خودتون خارج کنید و بخش اعلان‌های اون رو هم غیرفعال کنید تا مجبور نباشین به سرعت پاسخ بدین سعی کنید برای این کار یک تایم بلندتر انتخاب کنید.

مورد دوم: صبر کردن برای بهتر شدن همه‌چیز

صبر کردن برای بهتر شدن چیزهای مختلف باعث میشه که هیچ کاری نتونین انجام بدین ، اگه کاری برای به پایان رسیدن نیاز به زمان داره خودتون رو منتظر اون نذارین ، از زمان استفاده‌ی بهتری بکنید تا اون کار به پایان برسه.

همچنین باید فعالیت‌های بسیار سخت رو به قسمت‌های مختلف تقسیم کنین تا بتونین اون‌ها رو به خوبی به پایان برسونید با این کار در زمان خودتون هم صرفه‌جویی می‌کنید و کارها را به خوبی هم انجام میدید.

مورد سوم: انجام دادن چند کار به شکل همزمان

این که چند کار رو به شکل همزمان انجام بدین یه کار بسیار بده این کار باعث میشه که خلاقیتتون از بین بره ذهن شما تنها می‌تونه روی یک چیز تمرکز داشته باشه و انجام دادن کارهای مختلف در یک لحظه باعث میشه که بتونید اون‌ها ر به خوبی انجام بدی سعی کنید در لحظه فقط روی یک کار متمرکز بشین.

مورد چهارم : ایجاد وقفه در انجام دادن کار

محیطی که در اون حضور دارن ممکنه در روند کاری شما وقفه ایجاد کنه تحقیقات نشون داده که در هر یازده دقیقه فعالیت کاربران با وقفه مواجه میشه همین موضوع باعث میشه که نتونید کاری ر انجام بدین اگه کاری انجام میدین که باعث میشه تمرکزشون از بین بره اون دیگه انجام ندین این کار می‌تونه چک کردن تلفن همراه یا صحبت کردن با همکارتون باشه.

مورد پنجم : نامنظم‌بودن

برای نامنظم بودن دلیلای زیادی وجود داره نامنظم بودن به این معناست که روی کاری که انجام میدین تمرکز نداشته باشید و نکات مهم اون فراموش کنین فراموش کردن یک وظیفه‌ی کاری یا انجام دادن اون در دقایق آخر شما رو به فرد نامنظمی تبدیل می‌کنه سعی کنید که وظایف خودتون ر یادداشت کنید اونها و ر در زمان تعیین شده به پایان برسونید.

مورد ششم : انجام دادن همه‌ی کارا

خیلی از مردم دوست دارن همه کاری انجام بدن و کنترل همه چیز ر به دست بگیرن ، انجام دادن کاری که در اون خوب نیست این تنها زمان شما ر از بین می‌بره و باعث میشه که نتیجه‌ی خوبی به هم دست نیارین سعی کنید که فعالیت‌های مختلف ر با کمک افراد گوناگون انجام بدین تا بتونین نتیجه‌ی بهتری هم بگیریم.

مورد هفتم : نه بگین

گفتن به بسیاری از پروژه‌ها باعث میشه که در لحظه روی یک موضوع فکر کنید اگه نتونین نه بین خودتون درگیر کارهای مختلف می‌کنید که به احتمال زیاد نمی‌تونین برخی از اونها ر انجام بدین اگه بتونید از انجام این هفت کار دوری کنید تغییر شگرفی در زندگیتون ایجاد می‌کنید که نتیجش بی‌شک می‌بینید ، اگر کسی ر می‌شناسید که این کارهای اشتباه در ر طول روز انجام میده حتما این مقاله رو باهاش به اشتراک بگذارید.

یادت باشه کوچکترین عملکرد امروزت بهتر از هزار ساعت حرف زدن و ده هزار ساعت خیالبافیه.

پیروز و سربلند و موفق باشید

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید